عايشه منيرة

My photo
Rawang, Malaysia
A living flesh with a soul made of glass.

Saturday, May 02, 2009

Absolutely Absurd!

I just remembered, a conversation me n my mates had with Ravin Raj on Wednesday. He came into my class. So it was me sitting with Azren and Shahirah. Azren was reading through the Ketika Cinta Bertasbih novel (Currently im reading it and loving it!) , and maybe he saw the title. So he asked us out of the blue,

"Eh, apa itu maksud cinta ahh?". Dengan nada yang pelik dan seakan2 nak perli kitaorang.

Azren jawab " Cinta itu blablabla". Aku dan Shahirah tambah sikit info.

Ravin cakap " Tapi cinta itu butakan? Apa maksud itu ahhh? Kita jadi buta ka? Kena pakai cermin mata?"

Azren jawab " Kalau awak cakap kena pakai cermin mata, awak pun pakai cermin mata!"

Shahirah " Saya pakai, Aisyah pakai, Azren pakai, Naraayana pun pakai!"

Kitaorang gelak terbahak-bahak kejap.

Ravin jawab balik " Tapi saya takut nak cakap dengan orang yang saya suka tu( dia tunjuk2 kat Siva), saya sangat malu. Boleh awak tolong sayaaaaa?" Aku tahu dia nak melawak. Aku dah start nak gelak-gelak.

aku jawab " Kalau awak suka dia, awak kena beranikan diri. Be a man! " hahahahaha bodo!

dia jawab " Tapi saya takut laa. Saya takut dia tak suka sama saya! Apa awak rasaaa?"

Aku jawab " Itu maksudnya awak bertepuk sebelah tangan! Awak kena berusaha sungguh-sungguh!"

(Azren dah mula nak gelak)

dia jawab " Kalau saya bertepuk sebelah tangan, jadi saya kena tepuk dua belah tangan, baru dia suka sama saya?"

hahahahahaha aku ngan Azren dah tak tahan kitaorang sampai ketuk2 meja, Shahirah control je hehe.

2 comments:

Aisyah said...

HAHAHA. Lawak gila. Cinta itu buta. (Ponders) :P I love youuuu, smurf!

FatinakaeVil said...

haha.
cinta itu seindah senyuman pelangi
hahaahah! ;p